VDO Brandstof Buisvlotter 21-01-2020 16:51:26

Onze V1122 (1993) is op dit moment uitgerust met een VDO Brandstofmeter en Buis. De ervaring in de afgelopen 3 jaar is dat wij het stellige gevoel hebben, dat de meter grote afwijkingen kent t.o.v. van het werkelijk nivo in de tank.
Vraag: zijn meerdere leden van de club hiermee geconfronteerd ? (een enkeling geeft bij mij aan dezelfde ervaring te hebben.)
Zo ja, wat zijn jullie mogelijke oplossingen geweest ?

De lengte van de nu geplaatste buis is 21,8 cm . Er is nog ruimte van ruim 3 cm lengte. Een alternatief zou een buisvlotter van 24,8 cm lengte kunnen zijn. Echter lost dit de afwijkingen op?

Ik verneem graag de eventuele ervaringen.  (VDO dealer is gevestigd in Sint Pancras./Zie ook de website)

met vriendelijke groet,
Teun Bakker Schokkerhaven
SY VIVENTE

Re: VDO Brandstof Buisvlotter 27-01-2020 13:27:12

Beste Teun,

Heb een instructieblad die je misschien kan helpen.
Bij ons hebben we met de water en dieseltank ook afwijkingen, heb het nog niet kunnen oplossen.

vriendelijke groet, Allardt   V1044 Compass-Rose.
 

Scan_20200127 (2)
Scan_20200127

Re: VDO Brandstof Buisvlotter 31-03-2020 10:50:21

Op een 'blind-misschien' overgegaan tot plaatsing van een WEMA gever en meter. Dit mede ingegeven door een bijna één op één plaatsing op de bestaande gever(schroefgaten tank!) en klok(i.v.m. de weerstand).
Tevreden ? Gedeeltelijk!
Diepte tank meet 24cm. Aanwezig inhoud 10 cm. Verhouding 12:5. Meter geeft nu een stand van iets over de helft aan. Vlg. de verhouding dient dit duidelijk minder als de helft te zijn. Daarbij dient er nog een negatieve correctie toegepast te worden i.v.m. de 2 cm veiligheidsmarge.  Nogmaals diepte tank 24 cm versus lengte gever 22 cm.
Bij mijn weten is de WEMA niet bij te stellen dmv een weerstandmutatie.
met vriendelijke groet,
Teun Bakker SY Vivente
Schokkerhaven